Nu är den här, som jag längtat efter så många år

Pappa har köpt en systemkamera åt mig, så sjukt snäll far jag har! :) Det blev en Nikon D5100, plus två objektiv och en blixt. Jag vet inte riktigt vad det betyder, men för er som är intresserade är det ett AF-S 18-55/3,5-5,6G DX VR och ett AF-S 55-300/4,5-5,6G ED VR. Vet att AF betyder autofokus och att de första siffrorna (18-55 och 55-300) har med zoomen att göra, mer förstår inte jag.
Har i alla fall fått hem kameran idag och testat den litegrann :) Älskar denna kamera, och objektivet! Använde nu 55-300-objektivet. Har gått och längtat hela veckan till att den skulle komma, och vilken känsla det var att testa den. Ser sjukt mycket fram emot att fota i Umeå, ska dit imorgon. Ska försöka övertala Sofia och Emma att ställa sig framför kameran som modeller, kanske agerar modell själv också :) Och kanske redigera de bilderna på något fränt sätt.. Jag vill också fota hästarna och hunden mycket, hojja jag vill göra allt detta på en gång, kan inte vänta! :D Är så taggad att lära mig hur kameran fungerar, ska fota så det börjar värka i fingret!
Pappa, det finns inte nog med ord som beskriver hur tacksam jag är.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ååh så underbart! :D och vilka fina bilder! Har laddat upp batteriet i min nu igen så nu ska jag oxå ut å fota! :)

2012-04-06 @ 00:24:47
Postat av: martin

:) tycker om dig :) viken skärpa i bilderna

2012-04-06 @ 04:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback