Alla har sitt eget lilla revir

Måste bara ta upp någonting som jag tycker är grymt irriterande.
När man går tex omkring på stan så stöter man ibland på människor som har noll respekt för hundar. De går sjukt nära och man tror ju att de kommer trampa på hunden.. Nu pratar jag inte en fullpackad gata utan där det finns plats att ha lite avstånd. När Nilla satt utanför en affär en gång med hundarna ensam, så berättade hon sen att en människa gick i en båge mot henne och hundarna för att gå så nära som möjligt. Alltså, man går ju inte och trycker sig nära en människa och går in på dens "revir", så varför i helvete göra det på en hund?! Jag tycker själv det låter lite otroligt men det finns faktiskt människor som gör så här.
Kom och tänka på det bara, minns att jag och Nilla diskuterade det i Luleå förra fredan. Någon annan som upplevt något liknande?

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det är sjukt störande det där! Som du sa när vi var utanför affären.. Då gick kom det ju en kvinna och gick på andra sidan vägen först och när personen såg hundarna så kom hon och gick jätte nära för att sedan gå tillbaka längst ut på trottoaren!! Jag förstår inte varför man gör så, för man vet inte vilken hund det är man går nära. Det kan vara en hund som inte alls gillar människor, eller som är sjuk på något sätt. Jag fattar inte heller vad det är som är så svårt med att ta lite avstånd.

Samma med folk som kommer fram och klappar/hälsar på ens hund utan att fråga först! Hur kan man göra så? Det är samma där, man vet inte vad det är för hund eller hur den ska reagera. Visst, om man vill klappa/hälsa på hunden så kan man i alla fall kolla med ägaren först om det är okej!

2012-03-08 @ 19:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback