Det här behövde jag

Igår var Ewa här och hade lektioner åt oss, jag red Sunny och mamma red Grace och hanterade Mooses från marken. Det är helt otroligt vilken hästkvinna Ewa är, hon förstår hästarna så bra. Jag har inte tänkt på det förut, men hon berättade för mig att man tror att när hästar är så stora är det svårt att påverka dem, men i själva verket är det så enkelt att påverka dem. Det jag fick jobba på igår var att Sunny skulle ha fokus på mig, vilket hon inte alls hade. För att få hennes fokus skulle jag försiktigt "leka" med bettet i hennes mun. När jag skulle sätta igång Sunny i trav ville hon bara galoppera, i början var det för att Sunny trodde att vi skulle göra så för att vi ofta gör det på det sättet. Men när jag hade visat att det var trav jag ville ha började hon i alla fall galoppera när vi travat några steg. Då förklarade Ewa att hon gör så för att det är enklast för henne. Jag märkte det inte själv men min balans var inte helt hundra i traven och det märkte både Sunny och Ewa förstås, därför var det enklare för Sunny att galoppera. Hon sa också att det kommer gå bättre när det inte är folk där, för nu koncentrerade sig Sunny ganska mycket på dem. Jag hade ridit på banan och tränat det här idag om inte hästarna hade tagit vaccination idag, så det går inte. Riktigt synd, för jag hade velat träna medan det ännu är "friskt".
Nu ska jag och mamma fara ut och åka skidor, slänger in några bilder på mamma och Grace :) Mamma glömde ta bilder på mig såklart.. ;)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ååh, det där både såg och lät helt underbart! :D Hade också velat rida för en riktigt duktig instruktör och hästmänniska!

2012-03-08 @ 19:41:21
Postat av: Nilla

Ååh det där både lät och såg helt underbart ut! :D Hade också velat rida för en riktigt duktig instruktör och hästmänniska!

2012-03-08 @ 19:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback