Jobbar på're!

Tror att jag och Nilla har varit ute och gått nästan en mil idag, var ute i över två timmar, det var grymt härligt måste jag säga :) Nu ligger Nero och sover så sött på mitt ben 

Bilden är tagen på jullovet hos mamma :)
Var i hundhuset igår (typ som ett ridhus fast man tränar hund där istället, typ agility) och Nero var jättefokuserad! Han var så duktig! Jag provade platsa honom just bakom där Nilla körde inkallning med sin Chaplin, han rörde inte en fena. Samma när hon lekte med Chaplin, han var hos mig hela tiden. Enda gångerna han sprang till dem var när de tränade A-hindret, det låter ju så mycket och han är själv helt galen i det hindret. Men han kom snabbt tillbaka till mig :) Nero har blivit så duktig, jag tror att jag också har blivit ganska duktig. Jag jobbar verkligen med att han ska vilja vara med mig, har bland annat börjat leka med han mer på träningen. Först trodde jag att han skulle bli alldeles för uppjagad, med jag förstod ju snabbt att han inte blir så överdrivet galen. Istället får han mer fokus, såklart! Nu återstår bara att se hur det funkar med andra hundar, som han inte känner ;)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Shit, den där bilden var skit vacker!!

2012-03-08 @ 20:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback